سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه فعالیت‌های قرآنی: داوری نمادین بانوان در این دوره برای کسب تجربه در رشته تجوید مناسب است ولی در رشته‌های دیگر بهتر بود، خانم‌ها برای خانم‌ها داوری کنند.

شاه میوه - داور بین‌المللی صوت و لحن

«شاه میوه» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان این مطلب افزود: تکنیک‌هایی که آقایان در داوری دارند در مورد خانم‌ها صادق و قابل اجرا نیست، در واقع حضور این افراد برای کسب تجربه بد نیست ولی در مجموع بهتر است خانم‌ها برای مسابقات خانم‌ها قضاوت کنند.

وی در ادامه افزود: اساسا در بحث داوری در تلاوت و قسمت صوت و لحن خیلی از مسائل در مورد آقایان و خانم‌ها متفاوت است و بانوان با حضور در این مسابقات برای کسب تجربه در تجوید ممکن است نتایجی را کسب کنند.

داور بین‌المللی صوت و لحن تصریح کرد: به علت وجود تفاوت اساسی در تلاوت خانم‌ها و آقایان اگر داور خانمی بتواند صدای قاری مرد را مورد ارزیابی قرار دهد این تجربه نمی‌تواند برای داوری مسابقات خانم‌ها به کار گرفته شود و این تجربه ممکن است فقط در بخش وقف و ابتدا و قسمتی از لحن قابل استفاده باشد.

 «شاه میوه»:
به علت وجود تفاوت اساسی در تلاوت خانم‌ها و آقایان اگر داور خانمی بتواند صدای قاری مرد را مورد ارزیابی قرار دهد این تجربه نمی‌تواند برای داوری مسابقات خانم‌ها به کار گرفته شود و این تجربه ممکن است فقط در بخش وقف و ابتدا و قسمتی از لحن قابل استفاده باشد

شاه‌میوه با اشاره به کسب تجربه برای داوری در حیطه بین‌المللی برای بانوان، اظهار کرد: بهتر است برنامه‌ای تحت عنوان کارآموزی برای خانم‌ها مطرح می‌شد تا بانوان با معیار و مقیاس داوری آقایان آشنا شده و همچنین از داوران باتجربه برای نمرات احراز شده توضیحاتی را نیز دریافت می‌کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توضیح چگونگی کسب نمره توسط داور بین‌المللی برای خانم‌ها، ملاک و ارزیابی بین‌المللی و همچنین دلیل کسب این نمره برای آنان واضح و آشکار خواهد شد.

داور بین‌المللی صوت و لحن در مورد چهره‌های داوری گفت:در دوره‌های گذشته یک تعداد افراد خاص در هیئت داوری حضور داشتند به طوری‌که این ذهنیت در افراد مختلف به وجود می‌آمد که موجودیت قرآنی کشور همین تعداد است و تربیت داور و افراد قرآنی در کشور ایران وجود ندارد. ولی به شکر خدا در چندین سال اخیر از داوران جدید و چهره‌های جوان در مجمع داوران استفاده می‌شود.

شاه‌میوه چهره‌های جوان را یکی از مشخصه‌های داوری در چند سال اخیر دانست و تاکید کرد: فردی‌ که به عنوان داور بین‌المللی در مسابقات داوری می‌کند حداقل در پنج، شش دوره مسابقات کشوری قضاوت کرده است و تجربیاتی را در زمینه داوری در سطح بالا دارد و مراحلی را برای رسیدن به سطح داوری بین‌المللی پشت سر گذاشته است، پس جوان‌گرایی در حیطه داوری مراحلی دارد و داوران بین‌المللی برای کسب این سمت دوره‌هایی را پشت سر گذاشته‌ و از فیلترهای خاصی رد شده‌اند.

 داور بین‌المللی صوت و لحن:
فردی‌ که به عنوان داور بین‌المللی در مسابقات داوری می‌کند حداقل در پنج، شش دوره مسابقات کشوری قضاوت کرده است و تجربیاتی را در زمینه داوری در سطح بالا دارد و مراحلی را برای رسیدن به سطح داوری بین‌المللی پشت سر گذاشته است، پس جوان‌گرایی در حیطه داوری مراحلی دارد و داوران بین‌المللی برای کسب این سمت دوره‌هایی را پشت سر گذاشته‌ و از فیلترهای خاصی رد شده‌اند

وی با اشاره به طرح تربیت داور تصریح کرد: با برگزاری یک دوره مشخص با مواد درسی تعیین شده و شرکت داوران در این دوره کارآموزی، می‌توان سیستم داوری سنتی کشور را به داوری علمی تبدیل کرد و حتی این حرکت را می‌توان به صورت بین‌المللی برای کارآموزان در کشورهای دیگر نیز انجام داد.

داور بین‌المللی مسابقات صوت و لحن با تاکید بر حفظ کامل مشخصات داوری برای داوران افزود: یک داور علاوه بر داشتن بالاترین سطح در رشته خودش و دقت و ذکاوت لازم برای داوری، باید دارای یک تألیف و اثری در رشته تخصصی‌اش نیز باشد تا مردم نیز بتوانند سطح داوران را از روی آثارشان ارزیابی کنند.

وی در پایان به برگزاری دوره‌های تربیت داور اشاره و اظهار کرد: بهتر است در امور فرهنگی، جهانی فکر کنیم تا تبادلات فرهنگی و رشد اسلام در همه کشورها صورت پذیرد، ما در کشور در بعضی رشته‌ها کمبود داور داریم ولی از نظر سطح علمی کشور ایران طلایه‌دار داوری است و با برگزاری دوره‌های تربیت داور، همه متخصصان داوری می‌توانند معلومات خود را مورد ارزیابی قرار دهند.


ارسال شده در توسط محمد مهدی شرکت

گروه فعالیتهای قرآنی:سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم توسط امور فرهنگی اداره کل اوقاف و اور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه اصفهان: سی و دومین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در مرحله استانی توسط امور فرهنگی اداره کل اوقاف و اور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.

این دوره از مسابقات با حضور قاریان و حافظان برگزیده سطح استان اصفهان و برنامه های متنوع و اهداء جوایز در حین اجرای مسابقات 28 آبان ماه همزمان با اول ذیحجه الحرام ،سالروز ازدواج امیر المومنین علی ابن ابیطالب سلام الله علیه و فاطمه زهرا صلوات الله علیها در محل انگورستان ملک برگزتر می شود.

علاقه مندان به حضور در این محفل بزر گ قرانی می توانند به آدرس: اصفهان-خیابان ملک-بنای تاریخی و مذهبی انگورستان ملک مراجعه نمایند.


ارسال شده در توسط محمد مهدی شرکت