سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روایت«احمد ابوالقاسمی»از انفاق «عبدالباسط» به یک قاری مصری

گروه فعالیت‌های قرآنی: عبدالباسط در یکی از سفرهای خود به همراه «احمد الرزیقی»از قاریان برجسته جهان اسلام به کشورهای عربی، کیف پر از دلاری را که هدیه گرفته بود به او می‌بخشد تا بتواند خانه‌اش را تکمیل کند.

احمد ابوالقاسمی - قاری بین‌المللی قرآن کریم

«احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: در سفری به کشور ترکیه من به اتفاق استاد «احمد الرزیقی» با هم بودیم، وی می‌گفت که اگر استاد عبدالباسط، عبدالباسط شد به خاطر صدایش نبود بلکه به دلیل این‌که مرد بزرگی بود و خدا هم این ظرفیت را در او دید و او را بزرگ و جاودانه کرد.

ابوالقاسمی عنوان کرد: استاد الرزیقی در این سفر کیفی همراه داشت و به شدت از این کیف مراقبت می‌کرد و در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود و می‌گفت: این یادگار استاد عبدالباسط است.

ابوالقاسمی افزود: رزیقی نقل می‌کرد که من به اتفاق استاد عبدالباسط به یکی از کشورهای عربی رفته بودیم و به دلیل این که از استاد برای حضور در محافل بسیاری دعوت می‌شد، برای این که ایشان قبول دعوت کند بسیار هدیه و پول به ایشان اعطا می‌کردند. روز آخر سفر اشاره شده به من پاکتی پر از دلار دادند و به استاد عبدالباسط یک کیف سامسونت پر از دلار و با این که من از استاد جوان‌تر بودم ایشان احساس کرد من ناراحت شدم، قبل از این که داخل کیف را ببیند به من گفت من احتیاجی به این کیف ندارم و چون تو در حال ساختن خانه هستی نیاز داری و به اصرار بسیار کیف را به من داد. وقتی من این کیف را باز کردم دیدم پر از پول است و من خانه‌ام را با همان پول و با عنایت استاد عبدالباسط ساختم و هر زمانی که به این کیف نگاه می‌کنم یاد استاد گرانقدر و جاودان تاریخ قرائت قرآن را گرامی‌ می‌دارم.

این قاری بین‌المللی با اشاره به خاطره‌ای دیگر از استاد عبدالباسط نقل کرد: یک نفر از کشور هند به فرودگاه قاهره می‌رود و می‌گوید من قصد دارم به خانه استاد عبدالباسط بروم و فردی وی را تا درب منزل استاد می‌برد و ایشان به همراه همسرش به مدت یک هفته در خانه استاد عبدالباسط مهمان بوده است.

 «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی قرآن کریم:
در صدا و تلاوت‌های استاد عبدالباسط خضوع، خشوع و ادب خاصی دیده می‌شود، و به طور مثال از 90 درصد از نقاشی‌ها و یا خواندن افراد می‌توان به روحیات درونی آن‌ها پی‌برد که به طور قطع و طبق شواهدی که دیگران نقل کردند این خضوع و خشوع و ادب خاص در اخلاق استاد عبدالباسط دیده شده است.

ابوالقاسمی در ادامه افزود: در روز آخر اقامت این فرد هندی در خانه استاد، ایشان به او می‌گوید من می‌خواهم به تو هدیه‌ اختصاصی بدهم و به این منظور برای تو قرآن تلاوت کنم، استاد عبدالباسط سه تلاوت 45 دقیقه‌ای برای او انجام می‌دهد. اگر استاد عبدالباسط هزاران دلار هم به این مهمان هندی می‌داد آن‌قدر ارزش نداشت که در اتاقی به طور اختصاصی برای او قرآن بخواند.

وی تصریح کرد: من نوار این تلاوت‌ها را شنیدم و با شنیدن این تلاوت‌ها متوجه شدم صدای استاد عبدالباسط بدون اکو، مانند شیشه می‌ماند و بسیار جذاب و شنیدنی است و داشتن چنین روحیه‌هایی است که لطف خداوند را شامل حال قاریانی چون عبدالباسط می‌کند.

ابوالقاسمی در پایان گفت: در صدا و تلاوت‌های استاد عبدالباسط خضوع، خشوع و ادب خاصی دیده می‌شود. از 90 درصد از نقاشی‌ها و یا خواندن افراد می‌توان به روحیات درونی آن‌ها پی‌برد که به طور قطع و طبق شواهدی که دیگران نقل کرده‌اند این خضوع و خشوع و ادب خاص در اخلاق استاد عبدالباسط دیده شده است.


ارسال شده در توسط محمد مهدی شرکت